x

Lägg till en ny cykel

Mina cyklar (0)

Du hast noch keine Bikes hinzugefügt

x

Skicka ett e-mail när artikeln finns på lager igen!

Vi skickar ett e-mail till dig när produkten återigen finns på lager. Ange din e-postadress i rutan nedan: Ge detta din e-postadress och skicka formuläret.

Finns i lager

Denna artikel skickas direkt från vårt lager.

Leveranstid ca. 10 arbetsdagar

Denna artikel kommer att beställas och är klar för leverans inom den angivna tiden.

Kommer snart

Denna artikel kommer att beställas och är klar för leverans inom den angivna tiden.

För närvarande inte tillgänglig

Denna artikel är tillfälligt slut i vårt lager. Vänligen kontakta vår försäljningsavdelning.

Ring oss
0653-41050
Cart0Item(s)

Du har inga produkter i din kundvagn.

Product was successfully added to your shopping cart.
  • [298-227] Bike Power batteri HVT YTX24HL-BS, fyllt och laddat [298-227] Bike Power batteri HVT YTX24HL-BS, fyllt och laddat

INTACT Bike Power batteri HVT YTX24HL-BS, fyllt och laddat

Översikt

Intact Bike Power batteri HVT YTX24HL-BS, fyllt och laddat, CCA: 350 A

Tillgängligt: I lager

från 1 845 kr
inkl. 25%, exkl. frakt
Artikelnummer: 298-227
Leveranstid: Leveranstid ca. 10 arbetsdagar Denna artikel skickas direkt från vårt lager.

Detaljer

Intact Bike Power batteri HVT YTX24HL-BS, fyllt och laddatBredd x djup x höjd = 205 x 90 x 163 mm CCA: 350 ADessa intAct Bike-Power HVT batterier kan monteras i alla lägen. Med sin högutvecklade och beprövade kvalitet är dessa energiknippen helt underhållsfria och kan inte läka. Det finns gott om säkerhetsreserver och kan recyklas helt.Information gällande batteriets handhavande och vårdEtt batteri är bara en ackumulator och all energi som tas ifrån den måste omgående återföras till 100% antingen genom fordonets generator eller genom en extern laddare ifall man bara kör korta sträckor eller fordonet står länge.Kom ihåg följande för att säkerställa att batteriet får ett långt liv:- Använd batteriet endast till det ändamålet det är till för (startbatterier används bara för att starta och driva fordon med förbränningsmotor). - Ytan måste hållas rent och torrt - inga oljor eller vätskor får finnas för att undvika felströmmar som kan ladda ur batteriet.- Kontrollera vätskenivån regelbundet, helst en gång om halvåret, och fyll på med destillerat vatten om det behövs (fyll inte på med batterisyra!).- Vid hög vattenförbrukning, låt en expert kontrollera laddningsregulatorns funktion. Om den monteras optimalt och används normalt så ska näst intill inget vatten förbrukas - men det kan vara väldigt olika beroende på omständigheterna.Om ditt fordon har en tendens att ladda ur batterier (mycket kortsträckor, står länge, mycket komforttillbehör som drar el, mycket start-stopp) ska laddningstillståndet kontrolleras regelbundet (2-3 månader).Batteriet borde alltid vara 75 % laddat för att alltid ha tillräcklig startsäkerhet samt för att undvika skador på batteiret. Detta kontrolleras medels vilospänningen eller med hjälp av en syramätare.Vilospänning:12,51 V - 12,57 V = 75 % laddat12,69 V - 12,75 V = 100 % laddatSyravikt:1,25 kg/l = 75 % laddat1,28 kg/l = 100 % laddatBatteriet fungerar även med mindre laddning men inte utan att hållbarheten försämras.Det optimala skulle vara 100 % laddning - vid 100 % användning!Dagens fordon har tydligt högre elektriska krav på batteriet på grund av omfångrikt komfort- och elektriskt tillbehör vilket kan leda till urladdning. Det betyder att den största delen av den genererade energin går till att hålla hojen gående och resterande räcker inte till för att ladda batteriet.För fordon som endast drivs säsonalt (Cabrios, motorcyklar, traktorer, skördesfordon, byggmaskiner etc.) gäller samma som nämnts ovan.Kontrollera laddningen (vilospänning) senast varannan månad och ladda vid behov. Varje batteri självurladdas med tiden på grund av ständigt pågående kemiska processer vilka i slutändan tömmer batteriet helt om man inte laddar det då och då. Om batteriet fortfarande sitter i fordonet så kommer det att urladdas ännu fortare. Det bästa är att inte ha det kopplat till fordonet när det står längre perioder.Är ett batteri helt urladdat på grund av det så täcks det inte av garantin eftersom ägaren har låtit bli att ladda det.Ideala temperaturen att lagra ett batteri är 10-15 grader. Högre temperaturen snabbar på de kemiska processerna och vattenförlusten.Evigt liv har batteriet dock inte - kapaciteten kommer vara slut en dag.Alltid full laddning + normal belastning = långt liv.Otillräcklig laddning + hög belastning = kortare liv.

Mer information

Leveranstid 5
Bredd 205.00
Höjd 163.00
Kapacitet 22.0000
Produktmärke INTACT
Djup 90.00
Volt 12.0000
Förpackningsenhet Styck

Produktetiketter

Använd mellanslag för att separera etiketter. Använd apostrofer (') för fraser.

Tillverkare Modell Chassinummer Byggd från Byggd till Detaljer
CAN-AM Spyder F-3 2017 2017 Visa ytterligare delar
CAN-AM Spyder F-3 T 2017 2017 Visa ytterligare delar
CAN-AM Spyder Roadster RS --- 2007 2009 Visa ytterligare delar
CAN-AM Spyder RT-S 2017 2017 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Electra Glide FLH 1978 1981 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Electra Glide B-Drive FLH 1982 1983 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Electra Glide Classic FLHTC 1991 1993 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Electra Glide Classic FLHTC 1994 1995 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Electra Glide Classic EFI FLHTC 1996 1998 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Electra Glide Sport FLHS 1987 1992 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Road King FLHR 1994 1996 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Road King FLHRI 1997 1998 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide FLT 1980 1982 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide FLT 1983 1983 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide FLT 1984 1986 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide FLT 1987 1988 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide FLT 1989 1990 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide FLT 1991 1992 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide Classic FLTC 1980 1982 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide Classic FLTC 1983 1983 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide Classic FLTC 1984 1986 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide Classic FLTC 1987 1988 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide Classic FLTC 1989 1990 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Tour Glide Classic FLTC 1991 1992 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Ultra Classic Electra Glide FLHTCU 1994 1996 Visa ytterligare delar
Harley Davidson 1340 Ultra Classic Electra Glide FLHTCU 1997 1998 Visa ytterligare delar
Honda GL 1500 SC22 1988 1990 Visa ytterligare delar
Honda GL 1500 SC22 1993 1996 Visa ytterligare delar
Honda GL 1500 SC22 1997 2000 Visa ytterligare delar
Kawasaki VN 1500 VNT50B/C 1988 1995 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 1300 KZT30A 1979 1979 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 1300 KZT30A 1980 1981 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 1300 KZT30A 1982 1985 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 1300 DFI ZGT30A 1984 1989 Visa ytterligare delar

Så köpt