x

Lägg till en ny cykel

Mina cyklar (0)

Du hast noch keine Bikes hinzugefügt

x

Skicka ett e-mail när artikeln finns på lager igen!

Vi skickar ett e-mail till dig när produkten återigen finns på lager. Ange din e-postadress i rutan nedan: Ge detta din e-postadress och skicka formuläret.

Finns i lager

Denna artikel skickas direkt från vårt lager.

Leveranstid ca. 10 arbetsdagar

Denna artikel kommer att beställas och är klar för leverans inom den angivna tiden.

Kommer snart

Denna artikel kommer att beställas och är klar för leverans inom den angivna tiden.

För närvarande inte tillgänglig

Denna artikel är tillfälligt slut i vårt lager. Vänligen kontakta vår försäljningsavdelning.

Ring oss
0653-41050
Cart0Item(s)

Du har inga produkter i din kundvagn.

Product was successfully added to your shopping cart.
  • [299-045] Bike Power batteri GEL 12N12A-4A-1 [299-045] Bike Power batteri GEL 12N12A-4A-1

INTACT Bike Power batteri GEL 12N12A-4A-1

Översikt

Intact Bike Power batteri GEL 12N12A-4A-1

Tillgängligt: I lager

från 639 kr
inkl. 25%, exkl. frakt
Artikelnummer: 299-045
Leveranstid: Finns i lager Denna artikel skickas direkt från vårt lager.

Detaljer

Intact Bike Power batteri GEL 12N12A-4A-1Bredd x djup x höjd = 134 x 80 x 161 mm CCA: 210 AVår absolut bästa produkt för motorcyklar är intAct-Powergel serien.Denna serie har utvecklats speciellt för moderna hojar med diverse elektriska förbrukare samt ABS. Tack vare kombinationen av glasfiberseparatorer och den elektrolyten i gelform erbjuder detta batteri upp till 30 % mer prestanda jämfört med vanliga mc-batterier. Dessa batterier övertygar med sin låga självurladdning samt höga vibrationsresistans.Information gällande batteriets handhavande och vårdEtt batteri är bara en ackumulator och all energi som tas ifrån den måste omgående återföras till 100% antingen genom fordonets generator eller genom en extern laddare ifall man bara kör korta sträckor eller fordonet står länge.Kom ihåg följande för att säkerställa att batteriet får ett långt liv:- Använd batteriet endast till det ändamålet det är till för (startbatterier används bara för att starta och driva fordon med förbränningsmotor). - Ytan måste hållas rent och torrt - inga oljor eller vätskor får finnas för att undvika felströmmar som kan ladda ur batteriet.- Kontrollera vätskenivån regelbundet, helst en gång om halvåret, och fyll på med destillerat vatten om det behövs (fyll inte på med batterisyra!).- Vid hög vattenförbrukning, låt en expert kontrollera laddningsregulatorns funktion. Om den monteras optimalt och används normalt så ska näst intill inget vatten förbrukas - men det kan vara väldigt olika beroende på omständigheterna.Om ditt fordon har en tendens att ladda ur batterier (mycket kortsträckor, står länge, mycket komforttillbehör som drar el, mycket start-stopp) ska laddningstillståndet kontrolleras regelbundet (2-3 månader).Batteriet borde alltid vara 75 % laddat för att alltid ha tillräcklig startsäkerhet samt för att undvika skador på batteiret. Detta kontrolleras medels vilospänningen eller med hjälp av en syramätare.Vilospänning:12,51 V - 12,57 V = 75 % laddat12,69 V - 12,75 V = 100 % laddatSyravikt:1,25 kg/l = 75 % laddat1,28 kg/l = 100 % laddatBatteriet fungerar även med mindre laddning men inte utan att hållbarheten försämras.Det optimala skulle vara 100 % laddning - vid 100 % användning!Dagens fordon har tydligt högre elektriska krav på batteriet på grund av omfångrikt komfort- och elektriskt tillbehör vilket kan leda till urladdning. Det betyder att den största delen av den genererade energin går till att hålla hojen gående och resterande räcker inte till för att ladda batteriet.För fordon som endast drivs säsonalt (Cabrios, motorcyklar, traktorer, skördesfordon, byggmaskiner etc.) gäller samma som nämnts ovan.Kontrollera laddningen (vilospänning) senast varannan månad och ladda vid behov. Varje batteri självurladdas med tiden på grund av ständigt pågående kemiska processer vilka i slutändan tömmer batteriet helt om man inte laddar det då och då. Om batteriet fortfarande sitter i fordonet så kommer det att urladdas ännu fortare. Det bästa är att inte ha det kopplat till fordonet när det står längre perioder.Är ett batteri helt urladdat på grund av det så täcks det inte av garantin eftersom ägaren har låtit bli att ladda det.Ideala temperaturen att lagra ett batteri är 10-15 grader. Högre temperaturen snabbar på de kemiska processerna och vattenförlusten.Evigt liv har batteriet dock inte - kapaciteten kommer vara slut en dag.Alltid full laddning + normal belastning = långt liv.Otillräcklig laddning + hög belastning = kortare liv.

Mer information

Leveranstid 5
Bredd 134.00
Höjd 161.00
Kapacitet 12.0000
Produktmärke INTACT
Djup 80.00
Volt 12.0000
Förpackningsenhet Styck

Produktetiketter

Använd mellanslag för att separera etiketter. Använd apostrofer (') för fraser.

Tillverkare Modell Chassinummer Byggd från Byggd till Detaljer
Ducati 750 SS 750SS/73 1972 1975 Visa ytterligare delar
Ducati 900 Mike Hailwood Replica 900SS-HW 1977 1982 Visa ytterligare delar
Ducati 900 Mike Hailwood Replica II 900SS-HW 1983 1985 Visa ytterligare delar
Ducati 900 SS 900SS 1975 1982 Visa ytterligare delar
Ducati 900 SS 900SS 1980 1982 Visa ytterligare delar
Honda CB 250 G CB250G 1974 1977 Visa ytterligare delar
Honda CB 250 K CB250K 1971 1973 Visa ytterligare delar
Honda CB 250 N CB250N 1978 1980 Visa ytterligare delar
Honda CB 250 N CB250N 1981 1983 Visa ytterligare delar
Honda CB 250 T CB250T 1977 1978 Visa ytterligare delar
Honda CB 350 Four CB350F 1973 1974 Visa ytterligare delar
Honda CB 350 K CB350 1972 1972 Visa ytterligare delar
Honda CB 360 CB360 1974 1977 Visa ytterligare delar
Honda CB 400 Four CB400F 1975 1977 Visa ytterligare delar
Honda CB 400 N CM400N 1978 1979 Visa ytterligare delar
Honda CB 400 N CM400N 1980 1980 Visa ytterligare delar
Honda CB 400 N CM400N 1981 1982 Visa ytterligare delar
Honda CB 400 N CM400N 1983 1985 Visa ytterligare delar
Honda CB 400 T CB400T 1977 1978 Visa ytterligare delar
Honda CB 450 K CB450 1972 1974 Visa ytterligare delar
Honda CB 450 N PC14 1985 1985 Visa ytterligare delar
Honda CB 500 CB500 1971 1973 Visa ytterligare delar
Honda CB 500 Four K1/K2 1972 1977 Visa ytterligare delar
Honda CB 500 T CB500T 1975 1976 Visa ytterligare delar
Honda CB 550 F1 Supersport CB550F 1975 1976 Visa ytterligare delar
Honda CB 550 F2 Supersport CB550F 1977 1978 Visa ytterligare delar
Honda CB 550 K CB550K 1977 1978 Visa ytterligare delar
Honda CB 650 RC03 1979 1981 Visa ytterligare delar
Honda CB 650 C RC05 1980 1981 Visa ytterligare delar
Honda CB 650 SC Nighthawk RC08 1982 1983 Visa ytterligare delar
Honda CBX 550 F/FII PC04 1982 1984 Visa ytterligare delar
Honda CM 400 T NC01 1980 1980 Visa ytterligare delar
Honda CM 400 T NC01 1981 1983 Visa ytterligare delar
Honda CMX 450 Rebel PC17 1986 1987 Visa ytterligare delar
Honda VF 400 F --- 1982 1984 Visa ytterligare delar
Honda VT 500 C PC08 1983 1984 Visa ytterligare delar
Honda VT 500 E PC11 1983 1985 Visa ytterligare delar
Kawasaki EN 500 EN500A 1990 1993 Visa ytterligare delar
Kawasaki EN 500 EN500B 1994 1995 Visa ytterligare delar
Kawasaki GPX 600 R ZX600C 1988 1993 Visa ytterligare delar
Kawasaki GPX 600 R ZX600C 1994 1996 Visa ytterligare delar
Kawasaki GPX 600 R ZX600C 1997 1999 Visa ytterligare delar
Kawasaki GPZ 550 ZX550A 1982 1983 Visa ytterligare delar
Kawasaki GPZ 550 Unitrak ZX550A 1984 1986 Visa ytterligare delar
Kawasaki GPZ 600 R Ninja ZX600A 1985 1990 Visa ytterligare delar
Kawasaki GT 550 KZ550G 1983 1989 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 400 (2 ZyL.) K4 1974 1977 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 400 (2 ZyL.) K4G 1978 1980 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 400 J KZ400J 1980 1983 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 440 KZ440A 1980 1983 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 440 LTD KZ440D 1980 1984 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 450 LTD EN450A 1985 1988 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 450 LTD EN450A 1989 1989 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 450 LTD --- 1990 1994 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 500 B KZ500B 1979 1980 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 550 KZ550B 1980 1983 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 550 F --- 1983 1985 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 550 LTD KZ550C 1980 1982 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 750 E KZ750E 1980 1980 Visa ytterligare delar
Kawasaki Z 750 LTD (4 Zyl.) KZ750H 1980 1982 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZL 600 Eliminator ZL600A 1986 1987 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZL 600 Eliminator ZL600B 1996 1997 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZR 550 Zephyr ZR550B 1991 1992 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZR 550 Zephyr ZR550B 1993 1999 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 400 --- 1990 1992 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 400 --- 1993 1995 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 400 --- 1996 1996 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 400 --- 1997 1997 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 400 --- 1998 1998 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 400 --- 1999 1999 Visa ytterligare delar
Kawasaki ZZR 600 ZX600D 1990 1992 Visa ytterligare delar
Yamaha SR 250 SE 3Y8 1981 1983 Visa ytterligare delar
Yamaha XJ 550 4V8 1981 1982 Visa ytterligare delar
Yamaha XJ 550 4V8 1983 1984 Visa ytterligare delar
Yamaha XJ 600 51J 1984 1991 Visa ytterligare delar
Yamaha XJ 650 4K0 1980 1982 Visa ytterligare delar
Yamaha XJ 650 4K0 1983 1985 Visa ytterligare delar
Yamaha XJ 650 Turbo 11T 1982 1984 Visa ytterligare delar
Yamaha XS 250 1U5 1977 1978 Visa ytterligare delar
Yamaha XS 250 1U5 1979 1981 Visa ytterligare delar
Yamaha XS 360 1U4 1976 1977 Visa ytterligare delar
Yamaha XS 400 DOHC 12E 1982 1984 Visa ytterligare delar
Yamaha XS 400 OHC 2A2 1980 1982 Visa ytterligare delar
Yamaha XS 400 SE Special 4G5 1981 1983 Visa ytterligare delar
Yamaha XV 400 --- 1988 2000 Visa ytterligare delar
Yamaha XV 500 26R 1983 1983 Visa ytterligare delar

Så köpt